Tror jag är smart men det visar sig att så är inte fallet

Ibland gör jag allt så himla rätt och ändå blir allt så fel … jag har ständigt skallen under armen. Imorse var det dags att ta nya prov och det hade jag smart nog passat på att få samma dag som jag skulle till kuratorn. Så jag går upp och gör allt det där vanliga och klockan 09.45 så ringer min medicinklocka och jag tar lydigt mina piller.

På bussen den tidigare för att hinna ta blodprov före kuratorn slår det ner som en bomb i skallen; jag har tagit mina tabletter! Herregud så trött jag blir på mig själv, det är dessa tabletter som provet gäller, man vill se hur hög halt jag har i blodet efter de jag tog 21.45 i går kväll. Då ska man inte ta sin morgondos före provtagning. Så nu får jag åka dit imorgon igen för att ta proven.

Resten av dagen ska jag plocka lite här hemma och fundera över middagen. Igår fastnade jag i telefonen så länge att maken hann gå ner till husbilen och skura ur den… sicken otur 😉  jag har som inte hann med att hjälpa till. Vi ska ta en premiärtur på lördag med husbilen, åka till Angeli och henne make och bjuda på kaffe. Ska bli så roligt att träffas och så får de se vår kära husbil. Det är en njutning att planera för semester … jag har huvudet fullt med alla mysiga saker vi ska göra.

Vackra buketten från Malin

Lite dåligt ljus ser jag att det var men buketten är ljuvlig.

Tusen Tack du rara nästan dotter.

6 thoughts on “Tror jag är smart men det visar sig att så är inte fallet

1. Humlina skriver:

Glömt har också jag och tagit min medicin provtagningsdagen…sandimun stod jag på den gången.. Det blev först ett himla hallå, tills alla förstod att något inte stämde, att det nog var jag som var orsaken och inte njuren som kaputtat …. Men det var tur i oruren för nu fick jag ett klart besked om, att min kropp tar upp medicinen rekordsnabbt, för koncentrationen var verkligen riktigt hög.
    Vi har också skaffat oss en husbil, för alla hoppar ju inte precis jämfota av glädje när man kommer med ELVA HUNDAR!!!. Så för att kunna hälsa på vänner och även ta oss ut på lite längre turer, är husbilen toppen. och sova tillsammans alla tretton, går hur bra som helst. Vi två sover på övervåningen.
    Just nu haglar det ner stora hagel som studsar på backen och på hundgänget till deras stora förvåning, de har luktat och smakat på dessa märkliga tingestar.
    En fin livsdag önskar vi i norr dig

Så skönt att jag inte är ensam om att göra bort mig, tursamt kom jag på det hela redan på bussen till husläkaren.
    Åhh så ni har också husbil, det måste ju vara det bästa med så många hundar. Vi har köpt som staket delar, många med tomt använder dem att lägga löv i, till att bygga en fyrkant runt vår husbilsdörr så vi har ett eget område där Watson kan vara fri. Sen köpte vi hönsnät som vi rullar ihop och lägger under husbilen så att han inte kryper ut den vägen och det har gått jättefint. Så kan han hoppa in och ut som han vill fast vi ligger på en camping. Jag ska ta bild sen när vi är ute så får du se hur det ser ut, kunde vara något även för er.
    Här har vi en strålande vårdag när jag känner att livet är verkligen underbart att få leva.
    Varm kram

2. Ama de casa skriver:

Hoppsan! Hoppas det går bättre imorgon 🙂

Jag ser fram emot att campingsäsongen ska komma igång, fast vi håller oss till tält. Skönt att ni får komma ut en sväng redan i helgen och känna på känslan 🙂

3. Synnøve skriver:

Haha så där gjorde jag med när jag skulle vara fastande. Gick upp och ordnade mig. Ner och åt frukost i godan ro…
    Så pang….
    Skulle ju vara fastande för de skulle en hel hög med prover…
    Bara att förklara och komma tillbaka en annan dag.

Härligt med husbilen.
    Så synd du inte hann med att hjälpa till att städa hihi…

Nu ska jag fixa med degen. Ska baka limpor igen.
    De blev så goda.

Ha en fin torsdag nu.
    Kramen Synnöve.

4. Bibbi skriver:

Tack åter igen før din fina kommentar på min sida. Jag följer dig ständigt men skriver inte så mye, må skärpa mig *hihi*
    Ja dessa rutiner som man ibland må gå ifrån… Har gjort precis som du – det liksom först hela ens rutin. Då man äntligen har fått till det med att komma ihåg medicinerna med hjälp av larm (jag har mobilen) så är det svårt att gå ifrån det även då man inte ska äta eller dricka innan provtagning. *hihi*
    Trodde att jag hade blivit senil då jag gjort samma sak 2 och 3 gånger. Så nu använder jag mobilens larm även till att påminna mig att ikke ta medicinen den morgonen jag ska ta prover.

Ha en underbar helg.
    Kram

Även jag har larm två gånger per dygn men med en vanlig väckarklocka. Har alltid varit orolig för att göra det här felet precis före provtagning och det är så skönt att höra att fler är lika korkade.
    Önskar även dig en skön helg och fortsätt kika in och berätta gärna för mig och andra hur det går framöver, sånt bara måste jag få höra.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )